Jak poradzić sobie po zdradzie?

Nowoczesna Kobieto,

Od jakiegoś czasu śledzę Twój blog i zadziwia mnie to, w jak bezpośredni sposób dotykasz wielu tematów. Czytając ostatnie teksty czułam, że są dedykowane dla mnie, że mówią o mnie…dlatego też odważyłam się do Ciebie napisać. Mam 45 lat, troje dorastających dzieci i męża, któremu się znudziłam. Jesteśmy po ślubie 22 lata. Bywało różnie, ale nie spodziewałam się takiego upokorzenia. Mąż zdradza mnie z kobietą ze swojej firmy. Jest dokładnie taka, o jakiej piszesz: elegancka, przebojowa, wyrachowana…Nie chcę, aby moje małżeństwo się rozpadło. Nie wyobrażam sobie życia bez wsparcia męża. Jak poradzę sobie z utrzymaniem domu, opieką nad dziećmi? W tym wieku mam zaczynać od nowa?

Agata

Droga Agato, bardzo mi przykro, że spotkał Cię ten podły scenariusz. Równie mocno cieszę się, że odważyłaś się ze mną podzielić swoją historią i głęboko wierzę, że moja odpowiedź choć trochę ułatwi Ci podjęcie decyzji.

Zdrada to niesamowity ból dla kobiety. Niszczy jej godność, uderza w damski honor, poczucie własnej atrakcyjności. Powoduje uczuciowy chaos, zwłaszcza na krótko po poznaniu prawdy. Twoje zagubienie wynikające z tego powodu jest zrozumiałe, natomiast boli mnie, ostatnie zdanie Twojego listu. „W tym wieku mam zaczynać od nowa?”

Agato, czy naprawdę uważasz, że mając 45 lat nic Ci się już w życiu nie należy, nic dobrego Cię nie spotka? Moja Droga szczęście i kłopoty nie wybierają nas sobie według kryterium wieku. Znam 20-letnie kobiety, które nie są w stanie „wygrzebać” się z kolejnych dramatów, jakie je spotykają i 50-latki, które odchowały dzieci, zmieniły zawód, a na zajęciach tanga poznały swoich obecnych mężów. Nie możesz podejmować decyzji, bojąc się samej siebie, nie zgadzając się na swój wiek, który jest częścią Ciebie.

Nikt z nas nie wie, ile czasu mu zostało, czy to oznacza, że mamy niczego nie pragnąć, do niczego nie dążyć, a prezentem na kolejne urodziny powinno być miejsce na cmentarzu? Być może przed Tobą jeszcze kolejne 45 lat życia. Czy naprawdę chcesz wegetować i czekać na koniec w rozpaczy i z poczuciem porażki?

Zauważam w Tobie dużo niepewności i myślę, że nie jest to uwarunkowane tylko nadszarpniętym przez zdradę poczuciem własnej wartości. Nawet jeśli w Twoim domu o wszystkim decydował mąż,  to nie oznacza to, że bez niego sobie nie poradzisz, bo niby dlaczego? Przecież niczego Ci nie brakuje, nie jesteś gorsza od mężą i uwierz człowiek jest w stanie nauczyć się bardzo wielu rzeczy, jeśli przyjdzie taka konieczność. Jeśli tylko zechcesz opłacisz rachunki przez Internet, zaplanujesz budżet i wbijesz przysłowiowe gwoździe w taki sam doskonały sposób, jak robił to Twój mąż.

Zastanawia mnie, czy strach przed rozwodem wynika z silnego uczucia i więzi z mężem czy bardziej z niepokoju przez własną, wyimaginowaną bezradnością? Jeśli faktycznie kochasz męża, suma dobrych chwil nagromadzonych przez całe, Wasze życie jest duża, zrób wszystko, żeby go odzyskać. Niczym nie jesteś gorsza od tamtej kobiety.

Prawdopodobnie jej inność uwiodła Twojego mężczyznę. Pamiętaj, że nawet najbardziej ekscytująca, pociągająca rozrywka za jakiś czas traci swój urok. Wiesz dlaczego? Ponieważ była tylko rozrywką. Ty jesteś od wielu lat filarem jego życia, to z Tobą stworzył prawdziwy dom, to Ty zajmujesz szczególne miejsce w jego sercu i żadna rozrywka tego nie zetrze.

Jeśli jednak czujesz, że Twoje uczucie wygasło lub nie jesteś w stanie wybaczyć tego upokorzenia, nie zostawaj w obecnym układzie ze strachu i niepewności jutra. Twoim jutrem kierujesz Ty i od Ciebie zależy jakie ono będzie.

Powodzenia!

Leave a Reply

WordPress.com.

Up ↑

